Reis

Käisime Maltal

Umbes kaks kuud tagasi ühel õhtul rääkisin sõbranna Signele, et nii hirmus reisikihk on sees ja tahaks jälle kusagile minna. Signe, veidi pikaldane nagu ta meil vahel on, kirjutas mulle järgmisel hommikul, et aga lähme siis. Läksimegi. Sihtkoha valisime üsna umbropsu ja nii avastasimegi end kuu aega hiljem Maltalt.

Kui meil siin Eestis olid veel miinuskraadid, siis Maltal juba umbes 20 kraadi sooja. Kohvrit pakkides oligi suur küsimus, mida kaasa võtta. Üldse ei mäletanud, mida Eestis selliste soojakraadidega tavaliselt kannan. Seega igaks juhuks võtsin enamjaolt pikemad riided kaasa. Kohalik taksojuht rääkis ka saabumise õhtul meile, kuidas parasjagu on neil üpris külmavõitu see ilmake. Noh, järgmisel hommikul avastasime, et eestlaste jaoks oli ikkagi päris soe ja sai lausa kleidiga ringi käia. Suisa nii, et sukkpükse ei pidanudki jalga panema.

Malta ise oli tore. Hästi pisike, väiksem kui Hiiumaa, aga kuidagi armas oli. Minu meelest sattusime me sinna ideaalsel ajal ka, sest suurem turismihooaeg ei olnud veel alanud ning ei olnud ka liiga palav ja sai rahulikult ringi jalutada. Malta ei ole võibolla parim paik rannapuhkuseks. Sel lihtsal põhjusel, et ilusaid liivarandu seal eriti ei ole. Need üksikud, mis on, saavad rannailma saabudes hommikul vara turistide poolt hõivatud ja kes hiljaks jääb, see ilma jääb. Samas, kui ikka kuuma on 30 kraadi ringis, siis tahaks natuke ka rannas peesitada ja kerge suplusegi teha. Olgu-olgu, mis ma ikka valetan: kui õues on 30 kraadi ja vesi piisavalt soe, siis ma hea meelega ainult vees elaksingi.

Nagu ma juba ennist mainisin, siis Malta oli mõnus. Hästi lihtne ja loogiline. Aga võibolla nädal on veidike palju, et seal olla. Ta on ikkagi üpris pisike ja uudistamist seal nüüd nii palju ka ei ole. Üsna kiirelt käisime kõik peamised kohad läbi. Kes aga tahab rahulikult kulgeda ja olla, siis neile on see küll mõnus sihtkoht.

Aga mis ma ikka jutustan, näitan parem pilte, mida me klõpsutasime päris usinalt. Signe ostis juba paar aastat tagasi omale hübriidkaamera, mina alles pool aastat tagasi. Seega oli vaja kaamera ikka korralikult proovile panna. Lisaks pildistamisele, katsusin filmida ka. Lühikese video panin kokku, et saaks siia postitusse juurde panna, aga olge valmis ka pikemaks kassahitiks, kus juba juttu ja palju naeru. Ei oska ainult öelda, millal see ilmavalgust võiks näha, aga ma proovin kiiruga Malta postitustega ühele poole saada enne, kui uus reis kätte jõuab, mis juhtub juba õige pea.

Esimesel hommikul pärast hommikusööki läksime jalutama ja mõni minut jalutada ning jõudsime sellise postkaardiliku koha juurde.
Costas käsime palju-palju kordi. Nii nagu Londonis olles Marks&Spenceris.
Maltal oli igal pool nii palju erinevaid ausambaid. Tundus, et vähemalt igalt tänavalt on keegi oma püstaku saanud.
Suur Londoni fänn Signe tundis end üsna koduselt.
Proovib modell olla. Tegelikult seal eemal n-ö tunnelis, mis on klaasiga ümbritsetud, oli üks neiu, kes tegeles tõsisema fotosessiooniga. Poosid, mis ta võttis, olid üpris naljakad ja dramaatilised. Signe püüdis teda jäljendada.
Kes mind rohkem teab, teab ka seda, et mulle meeldib inimestele lugusid välja mõelda. Lihtsalt vaadata kedagi võõrast ja mõelda talle elulugu juurde. Nemad seal on naabrid, kes pöörasid tülli ja nüüd kõrgendatud hääletoonil meenutavad teise patte. Tüli sai alguse tühisest suhkru laenamisest.
Ühel päeval läksime Marsaxlokki, mis on kaluriküla. Paraku ei peatunud meie buss õiges peatuses ja nii pidime vantsima tükk maad kusagil kummalises piirkonnas.
Lõpuks siiski jõudsime kohale.
Maltal pidi saama häid mereande. Ei oska kommenteerida, sest ei mina ega ka Singe söö neid.
Malta inimesed on väga usklikud. Sellele viitas ka asjaolu, et igale teisele inimesele oli vist oma kirik ehitatud. Nagu Signe tavatses öelda, siis Jessukese kujusid oli ka absoluutselt igal pool.
Maltal viibitud aja jooksul saime ka kokku minu armsa sõbranna Liinaga, kes juba paar aastat seal elanud ja kelle käest kuulis lähemalt Malta eluolu kohta.
Üks lahe suveniiripood.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.